دانشگاه قم
دانشکده الهیات و معارف اسلامی
پایان نامه کارشناسی ارشد
رشته فلسفه و کلام اسلامی
عنوان:
بررسی و تبیین تطبیقی علیّت از دیدگاه ابنرشد و غزالی با تأکید بر نقدهای غزالی بر ابنسینا
استاد راهنما:
دکتر حبیب الله دانش شهرکی
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده پایان نامه درج نمی شود
(در فایل دانلودی نام نویسنده موجود است)
تکه هایی از متن پایان نامه به عنوان نمونه :
(ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل است)
فهرست مطالب:
مقدمه………………………………………………………………………………………………. 1
1- بیان مسأله…………………………………………………………………………………… 1
2- اهمیت موضوع…………………………………………………………………………….. 2
الف) علیّت و اثبات حقایق عینی…………………………………………………………… 2
ب) علیّت و استدلال……………………………………………………………………….. 3
ج) علیّت و اثبات خداوند……………………………………………………………………. 3
د) علیّت و علم…………………………………………………………………………… 4
3- اهداف پژوهش………………………………………………………………………. 5
الف) منظور از «تطبیق» در این پژوهش…………………………………………………. 5
ب) علیّت……………………………………………………………………………… 6
4- سؤالات پژوهش………………………………………………………………………. 6
الف) سوالات اصلی…………………………………………………………… 6
ب) سؤالات فرعی…………………………………………………………… 7
5- فرضیههای پژوهش…………………………………………………………… 7
الف) فرضیههای اصلی…………………………………………………………… 7
ب) فرضیههای فرعی…………………………………………………………… 8
6- روش پژوهش……………………………………………………………………… 8
7- تاریخچه و سابقهی پژوهش…………………………………………………….. 8
فصل اول: کلیات……………………………………………………………. 11
1-1. واژهشناسی………………………………………………………………… 12
1-1-1. مفهوم لغوی علّت……………………………………………………………. 12
1-1-2. معانی اصطلاحی علّت در فلسفه………………………………………… 12
1-2. اقسام علل……………………………………………………………………. 15
1-2-1. علل چهارگانه………………………………………………………….. 15
1-2-1-1. علل ماهیت………………………………………………………………. 16
1-2-1-2. علل وجود………………………………………………………………. 16
1-2-2. علّت تامّه و علّت ناقصه………………………………………………………….. 18
1-2-3. علّت بسیط و مرکب……………………………………………………………. 18
1-2-4. علّت بیواسطه و باواسطه………………………………………………………….. 18
1-2-5. علّت انحصاری و جانشینپذیر………………………………………………………..
و.....
براي دانلود متن كامل پايان نامه اينجا كليك كنيد
لینک بالا اشتباه است
:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0